Dydaktyka » Jakość kształcenia » Informacja na temat zbiorczej analizy wyników ankiet oceny zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2022/2023 (zima)
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Analiza komentarzy z ankiet oceny zajęć dydaktycznych na Wydziale Nauk o Zdrowiu
w semestrze zimowym 2022/2023
W semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 studenci zamieszczali komentarze zawierające uwagi i opinie dotyczące nauczycieli akademickich oraz prowadzonych przez nich zajęć dydaktycznych.
W ramach kierunku Wychowanie Fizyczne studia I i II stopnia studenci umieścili w ankietach 8 komentarzy w tym 7 było pozytywnych. Jeden komentarz dotyczył informacji, że prowadzący nie pomógł przy źle wykonanym ćwiczeniu (komentarz neutralny). W odpowiedziach na zadane pytania ankietowe średnia ocena zajęć dydaktycznych na kierunku Wychowanie Fizyczne wynosiła 4,68 obliczona na podstawie łącznie 921 ocen.
W ramach oceny prowadzenia zajęć na kierunku Pielęgniarstwo studenci umieścili 46 komentarzy (8 negatywnych, 1 neutralny, 37 pozytywnych). Negatywne komentarze odnosiły się do organizacji zajęć, przekazywanych na nich treści oraz wymagań egzaminacyjnych. Jeden z negatywnych komentarzy dotyczył zgubienia pracy przez prowadzącego zajęcia. Komentarz neutralny odnosił się do tempa i organizacji prowadzenia zajęć. W odpowiedziach na zadane pytania ankietowe średnia ocena zajęć dydaktycznych na kierunku Pielęgniarstwo to 4,53 obliczona na podstawie 1009 ocen.
Studenci kierunku Kosmetologia studia I i II stopnia w procesie ankietyzacji semestru zimowego 2022/2023 umieścili 21 komentarzy. W większości były to komentarze pozytywne. W przypadku 4 nauczycieli akademickich, studenci umieścili pojedyncze komentarze negatywne. W przypadku 1 pracownika studentki zgłosiły 5 komentarzy negatywnych. Pracownik ten uzyskał średnią ocenę 4,03 ze 118 wyników, co utrudnia interpretację wyników komentarzy. Średnia ocena zajęć dydaktycznych na kierunku kosmetologia wyniosła 4,5 obliczona na podstawie 1158 ocen.
Studenci kierunku lekarskiego umieścili w ankietach 92 komentarze, z których 9 było negatywnych. Negatywne komentarze pojawiły się u 4 prowadzących zajęcia, przy czym pierwszy z nich miał 2 komentarze negatywne 1 neutralny i średnią ocenę z zajęć 4,22, drugi prowadzący 2 oceny negatywne 3 pozytywne i 1 neutralną oraz średnią ocenę 4,03, trzeci prowadzący 1 komentarz negatywny, 3 pozytywne i ocenę 4,26, czwarty prowadzący 4 komentarze negatywne i średnią ocenę 4,01. Najwięcej uwag negatywnych odnosiło się do sposobu prowadzenia zajęć i braku pomocy ze strony prowadzącego, jeden komentarz mówił o odwoływaniu zajęć i dwa o złym podejściu do studentów. Średnia ocena zajęć dydaktycznych na kierunku lekarskim wyniosła 4,49 obliczona na podstawie 664 ocen.
Studenci kierunku fizjoterapia umieścili 59 komentarzy, wśród nich 12 negatywnych, które odnosiły się do poczucia niesprawiedliwości w ocenianiu, odwoływania zajęć, braku szacunku w stosunku do studentów. Większość z tych komentarzy stanowiły pojedyncze, jedna osoba otrzymała 5 negatywnych i 3 neutralne komentarze z dwóch przedmiotów. Prowadzący otrzymał jednak średnią ocenę 4,04 z 130 ocen. Średnia ocena zajęć dydaktycznych na kierunku fizjoterapia wyniosła 4,49 obliczona na podstawie 1190 ocen.
Studenci, którzy zamieszczali w ankietach pozytywne komentarze podkreślali wiedzę i wysokie merytoryczne przygotowanie, kulturę osobistą osób prowadzących zajęcia, miłą atmosferę podczas zajęć, a także rzetelność prowadzących i przydatność prezentowanej wiedzy.
W przypadku osób, u których wystąpiły wyłącznie komentarze negatywne, Dziekan WNZ poprosił o pisemne ustosunkowanie się do tych komentarzy oraz o osobistą rozmowę z prowadzącymi zajęcia nauczycielami.