• Wydział
    • Misja i strategia Wydziału
    • Polityka jakości
    • Władze Wydziału
    • Struktura Wydziału
    • Dostępność - informacje o Uczeln
    • Kontakt
  • Studenci
    • Kształcenie w trybie hybrydowym
    • Ogłoszenia
    • Dziekanat
    • Kształcenie na odległość
    • Dział Spraw Studenckich UJD
    • Seminaria
    • Samorząd Studencki
    • Regulaminy i podania
    • Stypendia i zapomogi
    • Praktyki
    • Opiekunowie grup studenckich
    • Procedura dyplomowania
    • Archiwum prac dyplomowych
    • Organizacja roku akademickiego
    • Toki studiów
    • Konsultacje
    • Plany zajęć
    • Usosweb
    • Wyjazdy zagraniczne
    • Wnioski
    • Biblioteka UJD
    • Opłaty
  • Pracownicy
    • Ogłoszenia dla pracowników
    • Strona pracowników UJD
    • Plany zajęć
    • USOSweb UJD
    • EGERIA - zakupy
    • Portal pracowniczy UJD
    • Pliki do pobrania
    • Poczta UJD
  • Kandydaci
    • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • Kierunki studiów
    • Rekrutacja cudzoziemcy
  • Nauka
    • Konkursy
    • Konferencje
    • Projekty
  • Dydaktyka
    • Kierunki studiów
    • Programy studiów
    • Karty przedmiotów
    • Jakość kształcenia
  • Oferty pracy
    • Druki do pobrania
  • Kształcenie na odległość
  • MCSM
  • Świadoma Donacja Zwłok
  • » Kierunki studiów
  • » Programy studiów
  • » Karty przedmiotów
  • » Jakość kształcenia
Wersja dla niedowidzacych
A A A

Dydaktyka » Kierunki studiów

  • Lekarski /stacjonarne, jednolite magisterskie/

Celem kształcenia na kierunku lekarskim jest przygotowanie absolwenta do wykonywania zawodu lekarza, który:

- w zakresie wiedzy zna i rozumie:

  1. rozwój, budowę i funkcje organizmu człowieka w warunkach prawidłowych i patologicznych;
  2. objawy i przebieg chorób;
  3. sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych;
  4. etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych;
  5. metody prowadzenia badań naukowych.

- w zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego;
  2. rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej;
  3. zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki;
  4. wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki;
  5. planować własną aktywność edukacyjną i stale dokształcać się w celu aktualizacji wiedzy;
  6. inspirować proces uczenia się innych osób;
  7. komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta oraz przekazać niekorzystne informacje;
  8. komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą;
  9. krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko.

- w zakresie kompetencji społecznych jest gotów do:

  1. nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych;
  2. kierowania się dobrem pacjenta;
  3. przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta;
  4. podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby;
  5. dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych;
  6. propagowania zachowań prozdrowotnych;
  7. korzystania z obiektywnych źródeł informacji;
  8. formułowania wniosków z własnych pomiarów lub obserwacji;
  9. wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym;
  10. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej;
  11. przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób.

Absolwenci kierunku lekarskiego będą przygotowani do pracy w:

publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej; instytucjach badawczych i ośrodkach badawczo-rozwojowych oraz instytucjach zajmujących się poradnictwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu edukacji prozdrowotnej.

Absolwenci studiów kierunku lekarskiego będą przygotowani do podjęcia studiów w Szkole Doktorskiej. Ponadto absolwenci będą mogli kontynuować kształcenie w ramach: szkolenia specjalizacyjnego, studiów kształcenia podyplomowego oraz kursów specjalistycznych

 


  • Fizjoterapia /studia jednolite magisterskie/
  • Kosmetologia /I stopnia/
  • Kosmetologia /II stopnia/
  • Pielęgniarstwo /I stopnia/
  • Wychowanie Fizyczne /I stopnia/
  • Wychowanie Fizyczne /II stopnia/
« wstecz
| Wydział | Studenci | Pracownicy | Kandydaci | Nauka | Dydaktyka | Oferty pracy | Kształcenie na odległość | MCSM | Świadoma Donacja Zwłok

Valid XHTML 1.0 Strict

Online: 2 | Wszystkich wizyt: